tirsdag den 15. april 2008

Hviledag, Kicking Horse og whiteout.

Den forgangne weekend bød på sæsonens første store varmefront. Temperaturene steg voldsomt, freezing level røg helt op i 2300m på et tidspunkt. (ligger nu igen på 1300m). Det betød at sneen blev varmet godt op, hvilket forårsagede en hel del store laviner.
Derfor tog jeg en hviledag lørdag hvor jeg fik set et par film og ellers bare slappet af.

Søndag var sidste dag i sæsonen nede i Kicking Horse, så for at se stedet og fordi en hviledag var nok, kørte jeg derned og stod på ski. Ganske hyggeligt, en del folk var klædt ud fordi det var sidste dag. Jeg har desværre ingen billeder af det.

Idag tog jeg på tur med Matt heroppe i passet. Der var faldet 20cm sne i løbet af natten, men fordi det havde været så varmt forinde, var den ret våd - og tung!
Så det tog sin tid at træde spor, men op kom vi. Lige indtil skyerne sænkede sig og sigtbarheden blev reduceret til under 5 meter.
Hmm. hvad gør man så? Tja for at komme i læ for vinden, og for at have noget at lave gravede vi en lille snehule og spiste frokost, og ventede på at det skulle klare op.
Da klokken blev tre og det stadig var hvidt i hvidt, kørte vi ned. Og selvfølgelig klarede det op da vi nåede ned til skoven. Great!
Selvom sneen var forholdsvis tung, var det ret sjovt at køre i - når man ellers kunne se noget.

Matt tager en pause på vej op.


Hvor længe skal vi vente?

Ingen kommentarer: